• DESIGN BLOG
  • TRAVEL
  • WHO-WHERE-HOW
  • MY FAVOURITE
  • ABOUT

—

2015 fall

Posted on October 29. 

BRKLYN ÉLETÉRZÉS BUDAPESTEN

 

Elmosolyodtunk, amikor megtudtuk, Budapest lett a világ második legjobb városa a vezető amerikai utazási magazin, a Conde Nast Traveller internetes szavazásán. Az amerikaiak Budapestre vágynak, nekünk viszont itt van Amerika!

 

Épp csak néhány hete kerültek végleges helyükre a poharak a polcokon, amikor Csap Viktort a legújabb büszkeségéről, a BRKLYN bárról kérdeztük. „A BRKLYN szerelem projekt volt számomra. Olyan kihívás, amelyet sosem felejtek majd el – meséli. – Egy belsőépítészetét tekintve díjnyertes épületet kellett átalakítanunk, vagyis egy mindenki által jónak ítélt enteriőrből kellett üzleti szempontok alapján még jobbat kihoznunk. Ez nem könnyű feladat, viszont megtisztelő felkérés.“

Csap Viktor munkáit a legtöbb belvárosi jól ismeri, Budapestet tervei által elkészült éttermek, bárok és egyéb helyek sora szinesíti. 2013-ban elkészült első étterem és bár enteriőrjét, a Tokiot számos megrendelés követte. Ugyanabban az évben elképzelései alapján újratervezték és újranyitották a kifinomult francia gasztronómia kedvelőinek egyik kedvenc budapesti törzshelyét, a Lou Lou éttermet, majd Kiss Miklós grafikus-képzőművész segítségével megálmodták és kialakították az ötödik kerület népszerű burger-éttermét, a Burger and Love koncepciót. A lendület a következő évben sem csökkent, 2014-ben szintén Csap Viktor munkáját dícséri a népszerű sushi és wok bar, a Leroy Sushi belső tere, és egyik kedvenc helye, a Mazel Tov (társtervezők: Szendrő Péter /81font/, Bajor Ádám /81font/, Saághy Péter, szerk.) enteriőrje is. Most pedig itt a legújabb koncepció, a BRKLYN bár és néhány bennfentes info Csap Viktortól.

brklyn.5895.1.inbox1200x630-2

fotó: Juhász Norbert / We Love Budapest

 

A korábban Kocka bar and grill néven megismert, 2014-ben a Gastro Design versenyen - vendéglátóipari berendezés és belsőépítészet kategóriában -második helyezést elért épület minimalista belső tereivel és letisztult szellemiségével mutatkozott be 2013-ban.  A nagyvárosi életérzés képviselőjeként aposztrofált bár azonban 2014-ben bezárásra került, és helyén idén szeptemberben teljesen új koncepcióval és átalakított belső térrel megnyitott a Gozsdu és a Kazinczy utca olvasztótégelye, a BRKLYN. „A több, mind száz éves épületben nem volt egyszerű a bár- és az étteremhangulatot egyszerre megteremteni – folytatja Viktor. – Az épületben nagyon sok közlekedő van, sok a lépcső és szinteltolások jellemzik, így bár a teljes alapterület meghaladja az 500m2-t, a hasznos terület ennek nem sokkal több, mint a fele. A bár jelleg hangsúlyozása és az üzleti szempontok figyelembe vétele miatt végül olyan koncepció született, melyben a bárpultokat helyeztük előtérbe a további asztalokkal szemben, így gyakorlatilag az összes emeleten rendelhetünk magunknak a pultnál.“ A koncepció jól képviseli Csap Viktor és tervezőirodája, a Studio Arkitekter szlogenében (‚Business is the best art‘ szerk.) is jegyzett alapelveket. „Ma már nem elegendő, ha a dizájn megfelel a megálmodott stílusnak és tetszik a megrendelőnek, vagy a vendégeknek. Mindez nagyon fontos, de nem minden. Ha lehetőségem nyílik rá, a teljes projektet szemlélem, az ügyfél álomszerű elképzeléseiből kiindulva a gyakorlati működésen át a mindennapi fenntarthatóságig. Fontos tényező számomra, hogy a tér, amit tervezek üzleti szempontból is sikeresen működjön“ –  összegzi a Viktor. Az elméletnek és a megvalósításnak hála a bárban ma összesen 35m hosszú kiszolgáló felület áll rendelkezésre, így egy zsúfolt szombat estén sem fordul elő az a kellemetlen helyzet, hogy hosszú perceket várunk egy italra.

 

Studio-Arkitekter 3-2

fotó: Studio Arkitekter

 

A BRKLYN a hét minden napján üzemel, délutántól késő estig jellemzően a bár hangulathoz passzoló igényes, a tömegízléstől mentes élőzenével, a hét második felében az élőzenét követően DJ szettekkel. Hangulatában, ahogy neve is megköveteli, jól tükrözi a laza és mozgalmas brooklyni bár jelleget, mely észrevétlenül fordul esténként könnyed meetup pontból nyüzsgő és felfokozott hangulatú éjszakai találkozóhellyé. „Dizájn tekintetében is célunk volt, hogy megmutassuk a Brooklyn-életérzést, így a belső teret a new yorki városrész jellegzetességeivel alakítottuk ki – meséli Viktor. – A félemeleti bár részen a brooklyni metro stílusjegyei kerülnek elő, de találunk itt jellegzetes utcaképeket, téglaház frontot, és sok egyebet, ami Brooklyn építészeti elemeit tükrözi. A dizájnelemek is a mozgalmasságot, a sokszínűséget képviselik, ez az impulzusgazdag hangulat az, amely jól komponált fény-félhomály aránnyal megmozdítja az emberekben az éjszakai energiákat.“

A BRKLYN minden szempontból jó koncepció. Helyszíni adottságai, programjai, divatos streetfood és nustyle italkínálata egyszerre oké a budapesti és külföldi célcsoportnak is. A sokrétűséget azonban sok bárral ellentétben nem azzal fejezi ki, hogy igazából semmilyen, hanem azzal, hogy olyan, amilyen mindenki egy kicsit lenni akar: figyelemfelkeltő – de nem magamutogató, zajos – de nem harsány és úgy stílusos, hogy közben nem állt be a trendkövetők hosszú sorába.

 

Rapavi Kriszta
megjelent: http://psmagazin.hu/brklyn-eleterzes-budapesten-design-inspiracio/

 

—

2014 winter

Posted on February 26.. 

MŰVÉSZET A DESIGN SZOLGÁLATÁBAN

 

A művészeti-és design tervezés az idők során rendszerint hol közelebb, hol távolabb került egymástól. Jellemzően a külalak és a funkció alá-illetve fölérendeltsége az, ami mindenkor meghatározza, kettejük viszonyát. Az utóbbi évtizedekben megfigyelhető ’okos trend’ egyértelműen maga alá gyűrte a művészi formatervezést, a felesleges design kacatok évről-évre tűntek el a háztartások polcairól és ezzel a tervezők asztaláról is.

A letisztult funkcionalitás iránti törekvés azonban gyorsan unalmassá vált, így újra előkerült a gyarló szépség és művészeti tervezés utáni vágyódás: a képzőművészeti, festészeti és cél nélküli alkotások berobbantak a design világába. Talán sosem volt egymáshoz közelebb az art és design, mint napjainkban – az ecsetvonások és faszobrok ott ékesednek a divatbemutatók kifutóin és a világ vezető divatcégeinek kirakataiban.

 

Bergdorf Goodman – A művészet a legfontosabb!

A neves divatáruház egy hirtelen fordulattal az összes New Yorki kirakatát művészeti kiállítótérre cserélte. Együttműködve a Brooklynban tevékenykedő Grey Area tervezői körrel tíz brandhez tíz különböző művészt kértek fel, hogy álmodják meg a bemutató teret. A kezedeményezésből elképesztő alkotások születtek! A tervezői csoport szemlélete, mely szerint a funkcionalitás is képes egyfajta művészetet teremteni és fordítva, maximálisan átszövi a terek hangulatát. 

thebwd com bergdorfgoodman3

mizhattan com

képek: shopgreyarea.com

 

Lanvin – Anonymus design

A francia divatcég februári kirakataiban is megjelenik a művészet költői, önmagán túlmutató jellege. A brand bemutató tereiben anoním formában jelennek meg az amúgy sem személyességükről híres próbababák – nem létező arcukat színes dobozok mögé rejtette a tervező. A divat szerelmesei így többnyire a színek játékát és egy-egy kiemelt ruhakollekciót láthatnak, a szakavatott szemek azonban észreveszik a csavart a gondolatmenetben. Elrejteni valamit, ami eddig sem volt látható – kizárólag a művészet játéka lehet!

thebwd com lanvin

thebwd com lanvinnn

képek: thebsw.com

 

A művészet mi vagyunk!

Akárhogy is nézzük, a művészet nem más, mint az egyén önkifejezése valamilyen egyetemes formában. Így ne féljünk meglátni és megszeretni egy-egy enteriőrt vagy teret, melyet emelkedett gondolatmenettel álmodott közegünkbe valaki! A művészi vonalvezetés és ötletteremtés részleteiben ott rejlik majd az ember, a művész és az üzenet – mely lélekkel tölti meg a megszokott design- és tértervezést.

Erre a személyességre pedig mindannyian vágyunk.

 

Rapavi Kriszta
megjelent: http://rebelliveblog.com/2014/02/26/a-tavaszi-szezon-ket-legizgalmasabb-kirakata-az-artisztikus-design-jegyeben/

 

—

2014 winter

Posted on Ferbuary 19. 

A FELHŐS ÉG MINDIG KITISZTUL

 - MARC JACOBS SHOW A NEW YORKI DIVATHÉTEN -  

 

A nemzetközi szakma évek óta, minden évben megválasztja a világ legstílusosabb városát. 2014-ben a Top Global Fashion Capital címet New York viselheti.

Méltán. Hiszen a felmérések szerint nem csak a divat egyik meghatározó fővárosa, de messze előljár a luxusmárkák számát illetően is. Ami pedig elősegítette, hogy idén legyőzze a néhány éve címtartó Londont, a New York-i nők rendíthetetlen divatimádata és stílusérzéke volt, akik mindenek elé helyezik a márkát, az egyediséget és megjelenést – akárcsak a New York Fashion Week szervezői tették azt idén.

A divathetet a szokásokhoz híven óriási érdeklődés és médiazaj követte, New York egy héten át a divatnak élt! Számos tervező bemutatta 2014-es őszi és téli kollekcióit, a város krémje napról-napra és estéről-estére megtöltötte a nézői sorokat. A legnagyobb felhajtásra mégis az utolsó napokig várni kellett.

Marc Jacobs, a sztártervező

A neves amerikai tervező a sokak által várt új kollekcióját az utolsó napon mutatta be a szerencséseknek. Nagyszabású showjához New York népszerű eseménycsarnokát, a komplett Lexington Avenue Armoryt felhőkkel terítette be, megidézve ezzel az őszi séták hangulatát. 

marc centredaily com  marc2 centredaily com

képek: centredaily.com

 

A bemutatót egy meseszerű női hang nyitotta meg, mely a felhők fölöttről köszöntötte a vendégeket. Ezt követően selytelmes zene hangzott fel, a hang pedig a teljes showt végigkísérte kimért hangleejtéssel kántált monadandójával. A feszült és várakozással teli hangulat kitartott a bemutató végéig, újra és újra felidézvén az élet egyszerű igazságait – a rossz napokat jók követik majd, a felhős ég mindig kitisztul!

A show elképesztő hatással volt mindenkire! Épp olyan volt, mint a tervező maga: letisztult és nagyon egyedi. A recept pedig így utólag igencsak egyértelmű: egyszerű design, könnyed megoldások és egy meghatározó ötlet, amely megkülönböztet mindenki mástól. 

bn-bn393 mjfall m 20140213225823  marc3 centredaily com

képek: centredaily.com

 

Rapavi Kriszta

megjelent: http://rebelliveblog.com/2014/02/19/a-felhos-eg-mindig-kitisztul-marc-jacobs-show-a-new-york-i-divatheten/

 

—

2014 winter

Posted on Ferbuary 10. 

ELEGÁNS PASZTELL ÉS SUGÁRZÓ ORCHIDEA HÓDÍT

 - DESIGN TREND 2014 TAVASZ - 

 

A tavalyi év expresszív színei és formái után az idei év enteriőrtervezésében a lágyabb vonalvezetés hódít. Az idei év trendjeit elsősorban a színek kombinációja, a pontosan lefektetett határok és esetenként a jól meghatározott színáramlás vezérli.

Pasztell mindenek felett

A tavaszi téralkotás legmeghatározóbb színei a könnyed és nőies pasztell színek, elsősorban a halvány rózsaszín, a nude és barack árnyalatok, másodsorban a hűvös kékek és türkíz árnyalatok. A népszerű pasztellek szürke színekkel vegyítve hűvös és határozott, ezzel együtt kifinomult hatást keltenek, melyek manapság jellemzően nem kizárólag a falakra, vagy az egyes textilekre, de a bútorokra, a padlóra és akár a plafonra is kerülhetnek. Az otthonosság megteremtése érdekében javasolt ezeket a kombinációkat természetes anyagokkal betervezni az egyes terekbe, idén különösen divatosak a napszítta faanyagok és kövek.

pasztell

képek: elledecor.it

Ombre az enteriőr tervezésben

A könyed színkombinációk azonos színárnyalaton belül is működnek idén – a digizalizált hatást keltő színsorok a tavalyi hajtrendet, az ombret idézik. A meghatározott színáramlás a lendületet és a mozgalmasságot csempészi tavasszal a pasztellek diszkrét és jól komponált állandóságába, felrázva ezzel minket is téli fáradtságunkból.

Az év színe: sugárzó orchidea

Az év abszolút divatszíne az attraktív orchidea, a maga nőiességével, kihívó stílusával és fiatalos pajkosságával. Határozottsága túlmutat a tavaszi trendeken, elér egészen a forró nyári hónapokig, és beengedi tereibe a vibráló, erős színeket és mintákat. Így kerülhetnek be enteriőrjeinkbe idén is a csíkok és pöttyök, absztrakt vonalak és formák.

orchidea

képek: pinterest

A trendek tehát megszülettek, a feladatunk már csak az, hogy éljünk velük, használjuk őket és kiteljesedjünk segítségükkel. A trend leaderek már beleálmodták egy-egy meghatározó enteriőrbe a tavaszi stílust, így New York felkapott utcáin sétálva a szakavatott szemek már elismerően bólinthatnak némely kirakat vagy üzlet design láttán. A Louis Vuitton mint mindig, idén is élen jár a trendek terén, flagship boltjának 2014-es kirakata nemcsak a pasztell árnyalataiban, de a kiegészítő vibráló színek terén is már a télen újítónak bizonyult. A nagy divatházak közül többek között a Ralph Lauren kollekcióiban és kirakataiban is megjelent a halvány rózsaszín, éppúgy ahogy a Prada enteriőrjének pöttyeiben és csíkjaiban is, bár a téli hónapokban még túlnyomóan feketével és sötétszürkével kombinálva.

harmas kep

képek: mizhattan.com

A legtöbb brand a következő hetekben mutatja majd be tavaszi kirakat enteriőrjeit, jelenleg sokan még a Valentine-napra készülnek New Yorkban. Kiváncsian várjuk a folytatást és az izgalmas tereket, melyek éppúgy lenyomatolják majd a 2014-es trendeket az év végére, mint a 2013-as ötletek a tavalyi évet.

 

2013, legjobb kirakatok, New York

kollazs

képek: mizhattan.com

 

Rapavi Kriszta

megjelent:http://rebelliveblog.com/2014/02/10/pasztell-es-orchidea-a-kobon-design-trendek-2014-tavasz/

—

2014 winter

Posted on Ferbuary 4.

ÚJRA GÓRCSŐ ALATT

A LEGMENŐBB ÉTTERMEK ÉS BÁROK!

 

Idén hatodik alkalommal rendezik meg a mára meglehetősen nagy figyelemnek örvendő Restaurant & Bar Design Awardsot. Az idei díjátadóra 2014 szeptemberében kerül majd sor, Londonban.

A versenyre a világ legjobb építészei, neves tervezők és a vendéglátóhelyek üzemeltetői nevezhetnek kooperációban, a kategóriákat tekintve helyrajzi meghatározások (Egyesült Királyság, Egyesült Királyság és nemzetközi vagy teljesen nemzetközi projekt), illetve a helyiség típusa (gyorsétterem, street food, pub, étterem, bár stb.) és egyéb részletkategóriák (világítás, design, arculat stb.) alapján. 

A tavalyi évben összesített kategóriában a Koppenhágában található Höst nyerte el a ’legjobb étterem’ díját, köszönhetően a Norm Architects építészeti és a Menu designer csapat együttes munkájának. A győztes kooperáció nem gondolta túl az étterem belsőjét – az amúgy is divatos skandináv stílust tervezték újra, és a fehérre meszelt falak közé kezeletlen febútorokat álmodtak. Az enteriőrt a modern, iparias jellegű lámpák és konyhai megoldások keltették életre, melyek jól kiemelték a helyiség egyszerű és tisztaságot suggalló jellegét.

höst archdaily  Host restaurantandbardesign

képek: restaurantandbardesignawards.com, archdaily.com

A letisztult, natúr fabútorok és semleges falak közé kevert modernitás nálunk is felfedezhető stílus, azonban jellemzően kicsit több indusztriális és kevesebb skandináv jegy fedezhető fel, viszont az irány kétségtelenül adott.

Ugyanebben az évben ’bár’ kategóriában az abszolút győztes a Londonban megtalálható ME Hotel bárja, mely nem véletlenül kapta a grandiózus Atrium Champagne Bar elnevezést. A meghökkentően magas belmagasságú, kilenc emeletnyi magasan ágaskodó átriumos hely falai hófehér márvány borítást kaptak, padlózata tükörszerű, fekete polírozott gránit, csúcsán pedig tetőablak engedi be a természetes fényt majd 24 méter magasból. A minimál, ugyanakkor kénylemet sugalló bútorzat megfelelően alkalmazkodik a tér geomatriai letisztultságához, ugyanakkor hullámvonalaival életre kelti azt.

Atrium archdaily  Atrium1 archdaily

képek: archady.com

 

A további kategóriák nyertesi között találjuk még az Apero Étterem és Bárt Londonból, illetve a nemzetközi mezőnyből az Identity fagylaltozót Spanyolországból, vagy a Workshop Kitchen & Bar az Egyesült Államokból.

Az archív díjazottakat nézegtve magyar kezdeményezést nem láttam a győztesek sorában, pedig azt gondolom, hogy akár Szendrő Péter enteriőrjei (pl. Pivo Bar Budapest, Kolor Bar Budapest), akár Csap Viktor alkotásai (pl. Tokio Budapest Bar and Sushi Restaurant) büszkén megállnák a helyüket a nemzetközi mezőnyben.

Az idei év nevezéseire még április 20-ig van lehetőség.

 

Rapavi Kriszta 

megjelent: http://rebelliveblog.com/2014/02/04/ujra-gorcso-alatt-a-legmenobb-ettremek-es-barok/

 

 

—

2014 winter

Posted on January 27. 

TEÁTRÁLIS DIVATSHOW

A csoda születése az a pillanat amikor racionális meglátásaink már nem tudnak kellő inspirációval szolgálni, így a valós vagy valótlan határok megszűnésével a végtelen fantázia világába lépünk át, ahol az új lehetőségek merőben új értelmezést nyitnak. Éppen ez történik akkor is, amikor a megszokottól valami eltérő születik, s végül összeáll darabjaiból náhány friss koncepció és megnyílik előttünk Párizs és a Saint Laurent's Menswear Show.

A fashion show számos neves divattervező kollekcióját felvonultatta, a szakavatott szemek azonban abban egyetértettek, a rendezvény csúcspontja a várakozásoknak megfelelően az utolsó nap volt, s vele a Lanvin, Paul Smith and Thom Browne bemutatók.  A csúcspont pedig nemcsak az ünnepelt kollekcióknak köszönhető, de hozzájárult a sikerhez a kifutón megteremtett egyedi hangulat is. A francia divatház idén a ‘Wild Luxory’ stílusban gondolkozott, ruhái és modelljei maximálisan elérték a várt hatást – és sikerre vitték a kollekciót a színpadon. Hasonlóan gondolkozott bemutatójáról a legtöbb tervező, köztük Paul Smith is, aki színtén a ruhákra és a kollekció egyedi darabjaira helyezte a hangsúlyt – megvillantva egy-egy flamingót a pasztell színű háttereken, nőies darabokat kombinálva a nagyonis férfias bőrökkel.

Azonban nem mindenki érte be annyival, hogy kollekcióit dícsérjék, idén Riccardo Tisci és Thom Browne voltak azok, akik a fashion show enteriőr és design elemeire helyezték a hangsúlyt, kiemelve ezzel a ruhák érzésvilágát és kollekció valódi üzenetét.

 

Riccardo Tisci, az olasz játékos

A Givenchy divatház vezető tervezője idén a sportos, utcai divatra helyezte a hangsúlyt saját kollekciójával. A darabokat az USA-ban legnépszerűbb utcai sport, a kosárlabda inspirálta, melynek kifejezésére és az életstílus átadására a tervető nem kisebb meglepetéssel készült: felhúzott egy komplett kosárlabdapályát kifutó gyanánt, a vendégeket pedig a rácson kívülre ültette. A beton ihletésű talaj és magas rácsozás igazi street hangultot teremtett a show alatt, a kollekció üzenete, a valódi amerikai utcai stílus és a sport iránti szenvedély megállíthatatlan utat tört magának az elit jól megkomponált széksorai között.

riccardo tisci1 wwd  riccardo tisci2 wwd

képek: www.wwd.com

 

Állati show Thom Browne tervezőtől

Az amerikai származású divattervező jellemzően New York-I ihletésű kollekcióival tört be a divatszakmába a 2000-res évek elején. Férfiak számára tervezett darabjai főként a business és elegancia jegyében születtek, évről-évre újabb és újabb ötletekkel takítva.

Idén bemutatott kollekciója két vonalon értelmezhető: egyrészt megmaradt a férfias, eleganciára hajazó stílus, másfelöl pedig megszületett gondolatvilágában egy újfajta vonulat, valamiféle túlméretezett és felnagyított divatkép, és hozzá a kollekció meghökkentő ‘houte couture’ jellegű darabjai. A két vonulat egymást követően, a show mintegy két részeként került bemutatásra – közös stílusjegyként viselve a show enteriőrjét, a Tim Burton-szerű bizarr, de megragadó erdei közeget, fekete szarvasokkal és rókákkal, sötétszürke, inas és megdermedt fákkal, ágakkal. A divatnak ezt a jellemzően színházias megjelenítését tovább hangsúlyozták a show első részében a modellek fején használt állati maszkok és hatalmas fejdíszek, kalapok és aggancsok.

thom browne1 wwd  thom browne2 wwd

képek: www.wwd.com

 

A kollekció vagy a show számít?

A divatházak szezonról-szezonra megálmodják sajátos, egyedi kollekcióikat, melyek alapjaiban ugyanazon trendek mentén, ugyanazon színek használatával és hasonló szabásvonalat felhasználásával készülnek. A trendkövető összeállítások számára szűk mozgástér adatik meg egy-egy kollekció megtervezésénél, minimális eltérések, finomítások, kiegészítők és egy-egy merész ötlet lehet az, ami kiemeli majd a divat luxus brandjeinek sokaságából. Vagy maga a divatshow.

Hiszen bizonyos értelemben mindegy mire emlékszünk egy tervező kollekciójával kapcsolatban – a ruhákra, a szabásvonalakra vagy magára a megjelenítésre – a lényeg, hogy nyomot hagyjon bennünk. A világméretű divatipar versenyszférájában pedig manapság ez a legfontosabb: újszerűt alkotni, a csúcson maradni és nyomot hagyni.

Újító szabásvonallal, egy új tervezővel, világraszóló kampánnyal – vagy egy jólsikerült bemutatóval.

 

Rapavi Kriszta

megjelent: http://rebelliveblog.com/2014/01/27/teatralis-divatshow-k-1-resz/

—

 

2014 winter

Posted on January 20. 

FASHION ENTERIŐRÖK

A design tervezés végérvényesen felzárkózótt a divat világához, a korábban egyeduralkodóként pozícionált fashion kistestvére mára méltó társaként uralja a trendek élvonalát. Az enteriőr- és design tervezés kiszabadult a funkcionális terek világából és egy új aspektusával, a kommunikáció erejével hódít!
 
A bútor- és tértervezés megszületés óta jelen van az igény a tárgyak és helyiségek funkcionalitása mellett az esztétika, a szépség – a design szem előtt tartására is. A tervezők évszázadok óta egymást váltják szemléletükkel a puritán, célratörő, valamint a megkomponált, önmagán túlmutató eszközök megalkotásánál, fenntartva az ellentétes nézetekkel mind az iparosodás, mind pedig az egyediség képviselőinek nagyjait. Minden kornak megvolt a saját ’fröccsöntött széke’, s vele együtt a vonulat támogatói és degradálói is. Egy dolog azonban hosszú évtizedekig változatlan maradt: jól elválasztható volt egymástól a funkcionális és funkció nélküli tervezés, a használati- és dísztárgyak, fomák világa. Egészen az utóbbi évekig.
 
A funkcionalitás, mint szubjektív tulajdonság
Az elmúlt években a trendek mind a divat, mind a design tervezés területén újabb és újabb gondolatokat hoztak. A tervezők kedvükre állították fejre a korábbi alapelveket, felborítva ezzel akár a jól bevált rendszereket is. Így kerülhetett az enteriőrtervezés a kommunikáció alárendeltjeként a divat szolgálatába, s vele együtt a székek a falakra, a kanapék pedig a plafonra. A térszervezés egy meghatározott területen a divat szolgálatába állt, színeivel, formáival jól körvonalazza az egyes kollekciók üzeneteit, segítve ezzel a tervezők önkifejezését.
S mindeközben észrevétlenül beszivárgott a divatbemutatók, flagship store-ok és kirakatok világába, megnyitva ezzel az újraértelmezett enteriőrtervezés világát, mely túlmutat a megszokott kirakatrendezésen, de új szemléletet követel a tértervezőktől is.
 
MoMA kiállítás a Louis Vuitton kirakatban
A Louis Vuitton mindig a trendek élvonalában állt. New York-i flagship boltjában nemrég búcsúzott dizájnere, Julie de Libran ruhakölteményei debütálnak épp, mely hír nemcsak amiatt említésre méltó, hogy a  kollekciót egy neves francia bútortervező, Charlotte Perriand munkássága inspirálta, de amiatt is, hogy maga a kirakat is egyfajta modern kiállítótérre hajaz. A nagymúltú cég 2013-as évét az innováció és a digitális újítások határozták meg, kampányaiban nagy hangsúlyt fektetett a közösségi média és a digitális platformok előtérbe helyezésére.
Az idei évet a művészet jegyében nyitották meg New Yorkban.
 
Kiáncsian várjuk a folytatást!
 
12003928855 03eeb2f7a8 o  12004282424 18136f3ba2 o
12004282544 043e098b71 o  12004743126 23e813670f o
képek: Mizhattan.com
 
Rapavi Kriszta
megjelent: http://rebelliveblog.com/2014/01/23/enteriortervezes-a-divat-szolgalataban/
 

—

2013 summer 

Posted on August 6 

 

ÉSZREVÉTLENÜL

LEKÖLTÖZTÜNK A PADLÓRA 

 
Néhány éve jól megfigyelhető tendencia indult útjára az enteriőr –és lakberendezés területén – ez pedig nem más, mint az egyre alacsonyabb és egyre földhöz közelibb bútorok használata, betervezése a helyiségekbe. A minimalista térszervezéssel nagyjából egyidőben, valamiféle modern távolkeleti hatásra szinte napról-napra mind inkább megközelítettük életterünkkel a padlót.

 

Távolkeleti minta 
Az enteriőrtervezés területén a távolkeleti térrendezés beemelése az európai kultúrába mérföldkőként kezelendő. A japán belsőépítészet messzi korokra nyúlik vissza, így három meghatározó stílusa közül (shinden-zukuri, shoin-zukuri és a sukiya-zukiri) gyakorlatilag az első kettőből szinte semmilyen emlékünk sincsen, a harmadik az egyetlen, amihez mai elképzelésünkkel a japán lakberendezést társítjuk. Ez a térszervezés az, amely együtt terjedt el világszerte a teázás ceremóniájával, és amely országról-országra, nemtől és kortól függetlenül minden igazi hívet a föld közelébe ültetett.
A japán lakberendezés mindennapjaiban a lakásokat évszázadokon keresztül döngölt padló és szőnyegezés jellemezte, kulturájukban alacsony asztalokkal találkozunk székek nélkül. A minimalista terek és kiegyensúlyozottságot teremtő hangulat gyorsan hódított európában és a tengeren túlon, a tervezők és designerek a letisztult és átlátható enteriőrt látták a japán ihletésben. A minimál stílus nagyjából egy évtizeddel ezelőtti felvirágzásánál pedig egyenesen kötelezővé vált az alacsony, egyszerű bútorok használata, melyek mind szemmagasság alá kerültek – utat engedve így a falak és terek szabadságának.
 
 
  96fe1578feba974dedfe7a09d99c3099 LAREIRA 2 FINAL
képek: pinterest
 
Nem mindegy, mi van alattunk
A tendencia ma is tart – észrevétlenül leköltöztünk a padlóra, szobáink központi bútorai, a kanapék és fotelek mind alacsonyabb és kényelmesebb darabokká váltak, a tervezők előszeretettel helyettesítik a puffokat párnákkal és babzsák jellegű megoldásokkal. Megnőtt azonban a padló szerepe! A hűvös kövek és hidegburkolatok nem kedveztek a trendnek, így lassan kiszorultak a stíluskövető lakóterekből, helyüket pedig átvette a széleskörben választható fapadló, parketta és laminált padló.
A mai lakások és enteriőrök tervezésénél nagy hangsúlyt kapnak a textiliák, a szőnyegek és ülőpárnák, melyek segítik kénylemünket, és otthonosságot teremtenek modern padlóinkkal együtt.
 
A japánok tudhattak valamit – stílusérzékük példán felüli, formavilágukkal és kulturális ötleteikkel messze elébe mentek jelen korunk divatjának, és nappalijainkban ma is fel-fel sejlenek stílusjegyeik és megoldásaik.
 

Rapavi Kriszta

 

—

2013 summer 

Posted July 5

 

DIVATBAN AZ OTTHONOSSÁG

AVAGY LAÁLDOZÓBAN

A TÁVOLSÁGTARTÓ ÉS A FENNKÖLT

 

Az enteriőr változó világában manapság éppúgy váltják egymást a trendek és divatok, akár a fashion már mindannyiunk által jól ismert, negyedéves katalógusaiban. A téli megoldásokat tavasszal és nyáron újabb és újabb ötletek követik, a lakberendezők és formatervezők szezonról-szezonra megújuló irányokat mutatnak!

 

Az idei tavasz a sárga harsány árnyalataitól volt hangos, a tér-stylistok a Louis Vuitton tavaszi kollekciójának bemutatóján fehér-sárga kockáikkal kikövezték az útját az elkövetkező hónapok trendjeinek és a nyár hangulatának. Előrevetítették a meleg színek és otthonos enteriőrök virágzását, melyek erre az idényre végleg felszámolták a decens műanyagok, a hűvös fémek és távolságtartó kövek világát.

 


Divatban az otthon melege
A fennkölt katalóguslakások helyett megjelentek a blogok és stílusoldalak design enteriőrjei, melyek barátságosan és hivogatóan pislognak ránk ötleteikkel és elérhetőségükkel. A falak fehér őszintesége, a bútorok meghitt kényelme, a padlók mezitlábas melegburkolatai és a formák és vonalvezetés sohasem tapasztalt ölelése fogad minket a trendek között. Divatba jött az otthonosság! Ehhez pedig fel kell vállalnunk, hogy idén nyáron kizárjuk lakásunkból a hűvös árnyalatokat és anyagokat, beengedjük a napsütést és vele együtt az újító szellemet is.
 
kep1 2  kep2 2
képek: pinterest
 
 
Természetes hatás és praktikum
Az újító szellem hatására pedig az otthonossággal együtt a természet közelsége, a fa hatások és ihletések is beköltöztek lakásainkba, a tervezők által kedvelt anyagok között előretörtek a könnyed fatípusok, a natúr, festett vagy vintage-olt melegburkolatok és bútorok. Természetes anyagokból készült párnák és ágytakarók, szőnyegek díszitik otthonainkat és emlékeztetnek rá, nyáridény van! Tágra nyíltak az ablakok és ajtók, hangsúlyt kaptak a teraszok és balkonok, a természet lakótársunkká lépett elő. És ha ismerjük igényeit és elvárásait – és praktikusan vásárolunk, otthonos hatása hosszú ideig fogad majd minket hazaérkezésünkkor.

Nincs más dolgunk tehát, mint körbenézni otthonunkban, és meghozni a döntéseket, újítani és alkotni, felfrissülni és kinyílni! Az otthonosság jegyében újragondolni szobáink falait, textileit, bútorait és padlóját.
És ha elbizonytalanodnánk a választásban, idén nyáron válasszuk mindenből azt, ami melengeti a lelkünket...
 
Rapavi Kriszta

 

—

2013 summer 

Posted on June 5 

 

AMI A DIVATNAK A CIPŐ

AZ A LAKBERENDEZÉSNEK A PADLÓBURKOLAT

 

Túl vagyunk már az éveleji újjászületésen, a tavaszi szortírozásokon és nagytakarításokon, rég új életet kezdtünk és kidobáltunk mindent, amire nem volt szükség! A tavaszi szellő már kisöpörte az unottat – nekünk nincs más dolgunk tehát, mint megtölteni életterünket a nyár új illatával és a lakásfelújítás édes örömével!
A meleg nyári napokra legtöbben pihenés és utazás mellett a lakásfelújítást is betervezzük.  A nyár bátorsága a vízválasztó döntések és átformálások időszaka lehet, az új érzések új vágyakat hoznak, új színek és trendek jönnek.

 

Légy a saját lakberendeződ! 
Ha vendégként lépünk be egy térbe, lakásba, és végigjárjuk a helyiségeket, gyorsan szembe tűnnek a falak színei, a bútorok típusai és az egyes dekorációs elemek. Megragadnak minket a színek és figyelemfelkeltő formák, így van ez rendjén! Azonban lakóként otthonunkban fontos a minőség, főként a nagy felületek minősége. Elengedhetetlen alapja egy otthonos térnek a jól megválasztott padlóburkolat, mely egyszerre gyönyörködtet, de maximálisan ki is szolgálja igényeinket.

 

A lakásfelújítás manapság gyorsabb, egyszerűbb és kompaktabb mint valaha! A lakberendezési szaküzletek a divatnak megfelelő bútorokat kínálnak, melyeket különböző színekben és formákban álmodnak lakásunkba. A kiegészítők, textilek és hangulatvilágítás percek alatt lecserélhetők, módosíthatók - olyanok, mint egy divatos felső, vagy öv a ruhatárunkban. Fontosabb, hogy megfeleljenek a trendnek, mint, hogy milyen anyagból és milyen technikával készültek. Nem úgy azonban a padló!
 
kep2
   2f79b6253aa5791412f9e2309b15c917
kép: pinterest
Ahogy a divatstylistok mondják – egy jó cipő minden összeállítást megalapoz – ugyanez vonatkozik a lakberendezésben a padlóburkolatra is. Legyen könnyed nyári hangulatú szilfa, vagy vintage jellegű fenyő, a lényeg, hogy gondosan megválasztott minősége megfeleljen adott életstílusunknak és illeszkedjen az általunk megálmodott enteriőrbe. Merjünk tervezni és merjünk válogatni! Az unásig ismételgetett burkolatok ideje lejárt, ideje a trendet a lakberendezésben is követnünk, és egy kis utánajárással magunk is meglepődhetünk, milyen nagyszerű kínálat fogad minket e téren is!

Álmodjunk és váltsuk valóra! Az otthonunk mi vagyunk – magunknak pedig adjuk meg, ami jár idén nyáron: pihenéssel töltött perceket, lelket melengető napsütést és igényes minőségi enteriőrt!
 
Rapavi Kriszta 

—

2013 spring 

Posted on March 5. 

 

LEÁLDOZÓBAN A RÓZSASZÍN

AVAGY A SÁRGA AZ ÚJ PINK

 
Túl vagyunk már az éveleji újjászületésen, a nagytakarításokon, a vízválasztó döntéseken és átformálásokon, rég új életet kezdtünk és kidobáltunk mindent, amire nem volt szükség! Az ajtó és ablak már kinyílt, a tavaszi szellő már kisöpörte az ósdit, az unottat, a régit – nincs más dolgunk tehát, mint megtölteni életterünket a tavasz édes érzésével – és a trend új színeivel!

 

Az idei év pedig búcsút int a nőiességgel jó ideje összefonódott pink árnyalatoknak! Idén tavasszal a sárga hódít!
 
Az a sárga, amely nemcsak az energia, a tavaszi napsütés és a feltöltődés színe, de amely az évek során töretlen jelenlétével és valódi önbizalmával legyőzte a pink harsány és sokszor mondvacsinált vagányságát is. A sokévig hatalmon lévő rózsaszín árnyalatok a korábbi évek optimizmusából az évek során lassan a kétségbeesett, nőséget hirdetők védjegyévé váltak, melyeket a nagyon is felvilágosult és modernizált nőképünk ma már szájbiggyesztve fogad.
                                                             

 
untitled
  fotoz
kep: Yellow Grey Living Room decorating from Ligne Roset USA

A sárga merész és bátor úttörése az idei évben nem kisebb támogatást tudhat maga mögött, mint a trendteremtő Louis Vuitton tavaszi kollekciójának bemutatóján megálmodott enteriőr színeit, mely idén a mintához formában hűen ugyan, de színben a trendek előfutáraként sárgában és fehérben tündökölt. A kollekció darabjai megelevenedtek a kifutón és egyértelműsítették az irányt az évre. Nekünk pedig nincs más dolgunk tehát, mint magunkra húzni életérzését és erejét, és tovább lépdelni megújult lakásunk pepitakifutóin.
Az idei tavaszi trend maga a kitárulkozás, a merészség és vidámság! Működik minden, ami könnyed, ami csábító, ami jókedvű. Az életigenlés, a feltöltődés időszaka ez, s az idei trend vezető színe igazi partnerünk lehet ebben!
 
Csak merjük bevállalni!
Rapavi Kriszta

—

2012 autumn 

Posted on October 10

 

IRÁNYMUTATÁS A TRENDVESZTŐBEN

VINTAGE ÉLETÉRZÉS A CSÚCSDESIGN KORÁBAN

 

Felgyorsult világunkban szemvillanás alatt követik egymást a mindennapok, a hetek és a hónapok, egyik évszak jön a másik után, trendek trend hátán! Aki lépést kíván tartani a változással szinte minden percét informálódásra kell, hogy áldozza és része kell, hogy legyen a folyamatnak. Annak a folyamatnak, amelyben minden nap újabb és újabb inspiráció éri el a befogadót és másodpercenként vágyakozunk valami másra.
Az életművészek világát éljük. A lehetőségek tárháza határtalan, minden problémára számtalan megoldás érkezik a világ több pontjáról percek alatt, a fiatalok elérhetnek bármit! Bármit, amit elég nyitottak, hogy megértsenek, amit elég bátrak, hogy befogadjanak és elég szabadok, hogy megélhessenek. A felgyorsult és nagyon modern irány tehát adott: kompakt életünk elfér a farzsebünkben!
 
’Modern eszközöket használunk, de a régmúlt darabjainak hangulatát keressük’
Milyenek is vagyunk mi modern városiak? Mindig készek a változásra, ha úgy adódik tovább költözünk egy lakással vagy egy országgal, hiszen bankkártyánk elkísér minket bárhová. Személyes tárgyaink többnyire a túldesignolt laptopunk és okostelefonunk, minden más újravásárolható és lecserélhető. Zsebre tett kézzel nekivághatunk az egész világnak, ha úgy hozza kedvünk, hiszen nincsen semmink, amihez kötődnénk!
Látszólag.
Hiszen bármennyire is modernkori a felfogás jelenleg, az eleve elrendeltetett vágyódásunk arra, hogy tartozzunk valahova, valakihez a jelen korban erősebb mint valaha. Közösségeket teremtünk, emlékeket őrzünk, vissza-vissza nyúlunk a múltba és megörökítünk mindent, amit csak láttunk és megéltünk. Kifordult világ ez! Sietve haladunk a korral, de emlékeinket vintage köntösbe burkoljuk,  modern eszközöket használunk, de a régmúlt darabjainak hangulatát keressük! A technika megalkotta a hibátlant, de kiderült, jobban tudjuk szeretni azt, ami nem tökéletes, ami egyedi, ami visszamutat egy korra, aminek elhasznált dallamait újra írtuk, amelynek a bútorait leporoltuk és a nappalink dísze lett, és történeteit újra megértettük és megszerettük. A túlgondolt design-kor csúcsán észrevétlenül megszületett a régi korok stílusa, a kopott és kacska lábú székek, a szálkás fapadok és dohos szagú komódok trendje...
 
  4798f09e36228c7646a757a41e925600  indulgy
képek: pinterest 
 
Valamiféle kötődés ez. Emlékekhez, amik talán sosem voltak a mieink, érzésekhez, melyeket sokan csak elképzelünk, élethelyzetekhez, melyeket a mai korból romantikusnak és kiegyensúlyozottnak látunk. A képzelet világa a modern kor útvesztőjében. Egy megálmodott történelem, melyről meséltek nekünk, láttuk utolsó darabjait, és megpróbáljuk becsempészni mindennapjainkba, újrateremteni, átélni. Modern kori múlidézőkként fotózunk, restaurálunk és újraélünk egy kort, mely talán sosem történt meg úgy, ahogy ma elképzeljük. De a miénk. És ha jól használjuk úgy egészítheti ki modernkori világunkat, mint egy eltévedt nyári napsugár a hűvös őszi napon! 
Rapavi Kriszta
 

—

2012 autumn 

Posted on October 5

 

LEÁLDOZÓBAN  A SZÍNEK

BELVÁROSI FÉRFIASSÁG ÉS ELEGANCIA HÓDÍT

  

A tavaszi zsongás és nyári napfürdőzés igazán kedvezett a színeknek! Egymást harsogták túl a neon- és élénk színek, jól megfértek egymással a minta- és árnyalat kavalkádok. A majdnem egy teljes éven át előre törő színek ideje azonban idén ősszel  leáldozóban van – az ősz merőben új trendeket és új vonalvezetést hoz!

Az elmúlt éveknek megfelelően, éppúgy mint a divatban, a lakberendezés területén is több stílus jelent meg egyszerre egymás mellett. Az évek óta porondon lévő ’minimál’ és a tavalyi évben újra debütált ’naturális’ stílus mellett idén ismét feltűnik az ’elegáns’ térhódítása, mely az őszi szezonban erősebb mint valaha. Nem véletlen, hiszen ősszel a stílusok élére álló ’férfias vonalvezetés’ főként az eleganciával párosul. Nyoma sincs a tavaszi lazaságnak és véletlenszerűségnek! Kimért és határozott formák kerülnek elő, és dominánsan jelölik ki az utat a formatervezésben!

 

James Bond a nappalinkban

A férfias vonalak jellemzően a jól megkomponált és tervszerű formákban jelennek meg az idei enteriőr tervezésben. Letisztult és klisé-mentes terek, figyelemre méltó, de nem hivalkodó bútorok és minőségi burkolatok jellemzik a stílust. A tervezők idén a nappalikba álmodhatják a valaha volt James Bond kollekciót!

Olyan enteriőrök ezek, melyek úgy idomulnak hozzánk mint egy tökéletesen személyre szabott zakó, vagy egy formatervezett autó! A tökéletes és feszes jelleg kerül előtérbe, a hatást pedig csak fokozzák a felhasznált anyagok: a bőrök, fémek és a fa térhódítása.

 

Luxury-contemporary-black-leather-sofa

kép: furniture.trendzona.com

Férfias enteriőr – nőknek? 

Az idei trend jellegzetesen a domináns tereket kedveli, azonban nem célja hanyagolni a nőket! A karakteres és kimért stílus a gyors fejlődés és a nők ambiciózus megjelenésének is hagyatéka. A sikeres és karrierista életszemlélet vetülete ez, melyet társadalmunk férfi és női képviselői együttesen emeltek a középpontba az elmúlt években. Régen a nők nem töltöttek be vezető szerepeket a társadalomban, helyette sokkal korábban mentek férjhez, mint manapság. A világban általános tendencia a családalapítás idejének kitolódása, hiszen ha egy nő karriert, jó állást és fizetést akar, folyamatosan tovább kell képeznie magát, és keményen dolgoznia, ugyanúgy, mint egy férfinak.

Így nem meglepő, ha a divat és design területen is láthatóvá vált a tendencia, és előkerültek a férfias szabásvonalak, vonalvezetések és formák. Az idei trendben a férfiaké a tér! És mi marad a nőknek?

A kiegészítők. A fényesen csillogó fémek és tükrök, a kristályok, mint a díszítés koronái és természetesen a textiliák. A kiegészítő dekoráció pedig könnyedén árnyalhat egy-egy enteriőrt nőiessé vagy karakteressé, otthonossá vagy távolságtartóvá.

black-cool-swivel-chair-design-ideas
kép: Oppo High Chair by Blastation

Vintage delux

A határtalan férfiasság és elegancia az idei évben sok helyen egy csipetnyi vintage hangulattal fűszereződik. A modern barlangokban fel-fel tűnik egy-egy antik szőnyeg vagy bútor darab, mely stílusában jól ellenpontozza a kimért enteriőrt. A kevert stílusú terek izgalmasak és oldottabb hangulatot biztosítanak, s erre az őszi-téli idényben nagy szükségünk lesz.

A városi stílus idén tehát karakteresebb irányt vesz, a lazaságra az idei szezonban kevéssé számíthatunk. A naturális vagy retro hatások, a perszonális jelleg azonban továbbra is fókuszban maradnak, így bátran megmutathatjuk személyes tárgyainkat, fotóinkat. 

 

Rapavi Kriszta

 

 

—

ps magazines 2012/2 

Posted on July 10 

 

IRÁNYMUTATÁS A TRENDVESZTŐBEN

OKOS ENTERIŐRÖK 

 

Mióta átléptük a 2000-res év álomhatárát, és belekezdtünk az első negyedévszázadába szinte napról-napra látványosabb és szembetűnőbb az egyéni igényszint növekedése és főként egyre gyorsabb iramban változása. A technika kora ma már nem áll meg önálló lábakon – a formatervezés és egyedi megjelenítés állandó velejárója lett.

A stílus és design változása ma talán már nem is írható le negyedévekben, évszakokban vagy szezonokban. Az enteriőr és lakástrend divatját egyre inkább felülírja egy átfogóbb szemlélet: a ’pont nekem való’ és ’mindent tud’ együttes megjelenése, mely során elkerülhetetlenül sokasodnak az egyénre szabott okos enteriőrök, ennek hatására pedig fénykora felé tart a jövő kedvence: az okos design.
Az okos háztartás térhódításával a lakberendezők és enteriőr tervezők munkája nagyot változik: a funkció határozza meg alapjaiban a stílust. Ezzel pedig egyértelmű irányt jelölnek ki a formatervezés és design területen is, ahol az egyénre szabható funkció egyenértékű a külcsínnal.


’Embertelen’ alkalmazkodás

A mai kor úttörői már kényelmesen belehelyezkedtek az intelligens otthonok könnyen megszokható kényelmébe, melyben számítógép alapú rendszer irányítja a fűtést és a hűtést is, az árnyékolást vagy akár az egyénre szabott hangulatvilágítás összehangolását. Pont úgy működik ez, ahogy legmerészebb álmainkban elképzeltük valaha: hazaérünk, a kapunál megadjuk az aktuális hangulatunkat a rendszernek, aki mint ezer kis dolgozóból álló hadsereget mozgósítja a lakás minden pontján elbújtatatott lámpákat, hőmérséklet szabályozókat és hangot – és mire a lakás ajtaján belépünk, már minden pontosan úgy fogad minket, mint egy lehetetlenül tökéletes társ, aki idő előtt megérzi, mire is vágyunk!

 

Az okos stílus térhódítása

A jövő trendjeinek tervezésénél a kényelmet adó intelligens megoldások alapkövetelményként szerepelnek, a tervezők szárnyalását meghatározza a funkció. Azonban a rohamosan fejlődő technikai megoldások, a mind kisebb és kisebb helyen megoldható rendszerek és elektronika ezt a terhet is leveszi az elképzelések tervezőasztaláról, megoldást kínál mindenre, ha szükség van rá.

 

A tendencia, mely szerint a funkció nélküli formatervezés kihalófélben van, azonban mindezekkel együtt is megfigyelhető.
A design kacatok ideje lejárt! Minden esetleges teret és tárgyat kihasználunk ugyanis a minket körülvevő elektronika elrejtésére, így a felesleges dísztárgyak kiszorultak az életterünkből. A szépség összeforrt a használattal, a stílus értelmezhetetlenné vált funkció nélkül. Az ’okos stílus’ megjelenése a rohamos fejlődés szülötte. Éppúgy a technikai fejlődés hozta létre és indította útjára, mint korábbi nagy irányzatainkat. Az újabb és újabb megoldások újabb lehetőségeket rejtenek, melyek alapjaiban határozzák meg a kor szépségeszményét. A mi korunk, a magunk ’modern irányzatainknak kora’ manapság talán már az ultramodern, vagy hipermodern irányába tart.

 

Belvárosunk valaha volt modern lakásai mára alkalmazkodnak hozzánk, városlakókhoz, éppúgy, mint a városi környezethez, a mindennapi rutinhoz és rohanáshoz. Olyan környezetet biztosítanak, ahol egyszerre pihenhetünk és töltődhetünk, inspirálódhatunk és kibontakozhatunk. Leveszik vállunkról a napi teendők nagy részét.

 

Így nekünk sokkal több időnk maradhat azokra a dolgokra, amik igazán lényegesek…
…újságot olvasni, felfedezni olyan helyeket, amelyek mellett nap mint nap elhaladunk, kényelmesen vacsorázni és társasági életet élni, társat keresni, szerelembe esni és élni, élni, élni!
 
Rapavi Kriszta

—

ps magazine 2012/2 

Posted on July 6 

 

ROOFKULTÚRA

AVAGY ÉLET A VÁROS FELETT 

 
69278201ac733a87555bfda7c697d189  69587052ad7e770457ec8276950c29c4
képek: pinterest

 

Fejlődő nagyvárosként napról-napra alakul belvárosunk, mind több és több épületet emelünk, egyre inkább teret adunk a városi parkoknak, sorra álmodjuk meg a különböző szórakozási és pihenési tereket – élhető nagyvárost rendezünk be magunknak!

Sajátos hangulattal ötvözzük a ránk hagyott kultúrát és városkép örökséget - művészeink és street designereink újabb és újabb extravagáns látványossággal töltik meg utcáinkat, és falainkat; építészeink és enteriőr tervezőink mind látványosabb megoldásokkal rukkolnak elő közéleti épületeink tervezése során.

Megszállottan keressük a különlegest és az újat, a „most nyílót” és „oda nem illőt”, az izgalmasat és újítót.

Budapest széltében és hosszában is szélsebesen halad előre és tör utat magának az élhető és kultúr városok között, akárhova tekintünk mindenütt születik valami, ami meghatározó, jobbra és balra, lenn és fenn…
Fenn? Valóban fenn is. A divatos ’roof kultúra’ kifejezés ugyan még nem vetette meg a lábát fővárosunkban, de elindultunk a felé vezető úton!

Roof kultúra

Európában és a tengeren túl a tető a városok fontos színterévé vált az utóbbi száz évben. A tetőkert gondolatának egyik legismertebb példája a New York-i Rockefeller Center az 1930-as évekből, mely összesen 22 hektárnyi zöldtető rendszer hét emelet magasságban; vagy a majd másfél hektárnyi oázis a londoni Kensington High Streeten található art deco palota tetején. Európa nagyvárosaiban majd minden épület tetején hívogató zöldkert és terasz díszeleg, Párizsban sajátos tetőkert divat is hódol, a kisebb kilépőktől a hatalmas égi terekig! A tetőkertek nemcsak a látvány és az exkluzivitás miatt váltak fontossá a modern városépítészetben, de a városokba ily módon csempészett zöldterület amellett, hogy látványos és feloldja a mesterséges épületek egységét, egyszerre hűti a városi levegőt, hőszigeteli és zajszigeteli az épületeket. Európa haladó nagyvárosaiban évente majd 1 millió négyzetméternyi zöldtetőt alakítanak ki, vannak olyan országok, ahol ezt törvény szabályozza. Nem meglepő tehát, hogy Németországban, Franciaországban sorra helyezik át a tehetősek életszínterüket a tetőlakásokba, tetőkertekbe, felemelkedve így a város zaja, a por és a szmog elől a friss légtérbe. Ugyanitt sorra nyílnak a különleges szórakozóhelyek, bárok és éttermek, sokasodnak a helyhiány miatt háttérbe szorult parkok a magasban.

Az idők során e téren is felnőttünk példaképeinkhez, az európai kultúr-citykhez, Budapest szívében is sorra népesülnek be a magaslati terek.

Szállodáink és rendezvényközpontjaink felismerték a jövőbe mutató irányokat, és széles körben várják vendégeiket a város forgalmas utcái felett. Azonban lehetőségeink még nyitva állnak a merész tervezők vagy vállalkozó szellemű művészek előtt, messze vagyunk még a kétszintes városképtől!
Pedig képzeljük csak el szeretett városunkat zöld fejfedőbe burkolva, melyeknek búbján ráérősen heverésznek a városiak, fiatalok töltik meg az up-ground tereket és a szabadság érzése rátelepszik az egész közegre! Egy szempillantás alatt felemelkedhetnénk az autós forgalom szintjéről az új városrészbe, ahonnan visszatekintve utcáinkra, parkjainkra, kapualjainkra és a grundokra, lakóházakra és kisboltokra, művészetekre és koncertekre, összejövetelekre és éjszakai sétákra ismét megláthatnánk az a fajta csodát, ami nekünk városlakóknak jutott: a mindennapos pezsgést, ami mindent mozgásban tart és előre visz!
Rapavi Kriszta

 

—

ps magazine 2012/1

Posted on June 21

 

TAVASZI ENTERIŐR

AVAGY TREND A CASUAL

 

A trendek manapság úgy váltják egymást, hogy a bennfentesek is csak nagy odafigyelés árán tudják követni, hiszen mindennapos igény lett az egyediség és a stílus. Ami elgondolkodtató, hogy sok a legújabb ötletek közül már évekkel ezelőtt is létezett valaki nappalijában, a legkülönlegesebb enteriőr megoldások pedig legtöbbször a periféria ajándékai a nagyvárosok trendszettereinek.

 

Nem volt ez másként akár a gyárépületek padlásain kialakított különleges loftok, vagy a manapság stílusként jegyzett indusztriális terek kialakításánál sem. Visszatekintve irónikus, hogy míg az eredeti értelemben vett „loftélet” szegény művészekkel kezdődött, akik önkényesen költöztek be elhagyott ipari épületekbe a legolcsóbb lakhatás, valamint elegendő művészeti tér okán, addig ma a loftlakások árai mind magasabbra szöknek, a közélet és a média pedig napról-napra újabb megoldások során veszi elő e különleges arculatú és hangulatú tereket.

A stílus furcsamód sokszor a luxussal átitatott kényszermegoldásokat jelenti, valahogy szeretünk vakolatlan falak között élni, ha épp ez a divat. És igen, most épp ez a divat!

 

Casual-Interior-1  Casual-Interior-3

képek: pinterest

 

 A casual nem más, mint a megkomponált véletlen megalkotása.


A casual stílus kényelmes, lezser de semmi esetre sem hanyag, szembe megy a formálissal minden területen, ahol csak teheti. Elsősorban a divat területen tartja vezető szerepét az utóbbi években, főként a merész és tudatos városi öltözködés zászlósa – így hódíthatta meg észrevétlenül a trendszetter otthonokat és enteriőröket is. Eszméje nem más, mint az ember szabadság iránti vágyának fel
színre hozása, ami alapjában forgatja fel a rendezettnek és jól komponáltnak nevezett lakberendezők terveit. Valahol az egyedi és a designer terek között tör utat magának, és behálózza a felfrissült tavaszi megoldásokat. A casual életforma, mely feltételezi mind megálmodójáról, mind megrendelőjéről a tudatos lázadást a norma ellen, nem más, mint a megkomponált véletlen megalkotása.

Formái az egyszerű és letisztult vonalak, dekorációban a különlegeset és az egyedit keresi. Sokszor tervezünk casual enteriőrbe valódi utcai tárgyakat, utcai motívumokat. Színek tekintetében beszűrődni látszik a minimál színe, a szürke, a fekete és a fehér; de idén hosszú kihagyás után a természet színei is helyet kapnak, főként a telt zöldek és meleg drappok, jelez- vén a természet újjászületését és térhódítását. A harsány színek most fakóbbak és elhasználtabb hatást keltenek – olyanok, mint egy elnyűtt farmer, melyet az idő tett egyedivé és különlegessé.

 

 A casual valójában olyan mint MI!

Úgy illik hozzánk, városiakhoz, mint egy séta valamely romantikus macs- kaköves úton a korai napsütésben, vagy mint egy könnyed üveg bor és szívből jövő nevetés egy belvárosi estén. A casual mi magunk vagyunk, a stílus idén tavasszal ránk talált és ha engedjük, be-be szökik majd az élet- terünkbe és megadja a választ a sokszor feltett kérdésre: kik is vagyunk valójában és mit is keresünk az életben?

Önmagunkat.
És ez az, amit a casual adni tud nekünk: lazaságot, szabadságot és a tavaszi városi élet hangulatát! 

 

A PS Magazin cikkei a PS Magazin jóváhagyásával kerültek ki az oldalra. 

 

 —

ps magazine 2012/1

Posted on March 2

 

 

 

Kepernyofoto 2013-10-27 - 20.05.57 

 

Hazánk az elmúlt néhány évben előretört a divat terén, divattervezőink sorra hódítják meg a világ kifutóit és trendszettereinek gard- róbjait, néha több sikerrel, mint itthon! Nanushka, Kosánszky Dóra vagy a USE tervezőcsapat neve ismerősen cseng a világban, kollekcióik darabjai szerte a világban ismertek és kaphatók is.

Nagyjaink tehetségükkel és egyedi kollekcióikkal méltán vívták ki népszerűségüket, kreativitásukat és különlegességüket példázzák showroomjaik, bemutatótermeik is. Budapest belvárosában rendre megtalálhatjuk büszkeségeink alkotó- vagy bemutatótereit, amelyek enteriőrükkel magasan kitűnnek az átlagos store-ok sokaságából.

 

 

anna bemutatoterem 640 phoca thumb l web manier02 showroomr9 14

            

Nanushka,

aki csak az USA-ban több mint ötven boltban népszerűsíti termékeit, annak ellenére, hogy kollekcióival nem a legfrissebb trendeket állítja középpontba, a legmodernebb elképzelés megvalósítását tudhatja háta mögött az idei őszi/téli szezonban. Majd fél éven keresztül volt látogatható a Fashion Streeten az a POP-UP vagy másnéven BETA STORE, mely az idény-kollekcióhoz alkalmazkodó kísérleti enteriőrt álmodott az eladás színhelyéül, tervezőgárdájának megoldásai és a store stylingfotói pedig nemzetközi trend oldalakon és blogokon is elismeréssel jelentek meg. A márka értékeire és hangulatára építő, organikus elemeket felsorakoztató lágy és nagyon nőies tér maradéktalanul mutatta be Nanushka visszafogott, de nagyon határozott eleganciáját.

 

Anna Amélie

Oláh Anna, az Anna Amélie márka megálmodója és tervezője a legfiatalabb magyar tervezőgeneráció tagja, elképesztő hangulatú showroomja saját lakásában található. Bemutatóterme századfordulós szalonok hangulatát idézi, funkcióját tekintve egyaránt otthon és műterem is egyben. A tér modern letisztultsága tovább mélyíti a tervező nőies és elegáns stílusjegyeit alkotásain, az enteriőrben uralkodó harmonikus színek, a hófehér dominanciája az alkotások, a művész és a megrendelő találkozásának pillanatára helyezik a hangsúlyt.

 

Manier

A budapesti divatállomások világszínvonalú enteriőrjei között található az Opera mögött található Manier Showroom is, mely extravagáns és merész térrel nyit a belváros forgatagára. A bemutatóterem közepén fémes csillogású bemutatóasztal várja a vendégeket a kollekció darabjaival, mely alatt a modern trend nevében magenta színű kifutószőnyeg fut és vezeti a tekintetet egészen az üzlet végében található egyedi lépcsőkreációig. A showroom belsőépítészeti kialakítása fiatal tervezőművészek munkája, különlegessége a függőkert, mely egy 25 nm-es zöldfal és a lebegő origami-erdő együttese. A szalonba érkezők azonnal átszellemülhetnek a tervezőnő egyedi és konvenciókkal szembemenő, szabad stílusával.

 

R9

A Ráday utcában található R9 Showroom két jelentős tervezőnk, Abodi Dóra és Mojzes Dóra kollekci- óit mutatja be az érdeklődőknek. Az enteriőr letisztult, minimalista stílusa jól aktualizálható az egyes kollekciók stílusjegyeire, megtartja a hangsúlyt a kreáció darabjain. A diszkréten fémjelzett név a bemutatóterem címére utal, fényes fehér logójával visszafogottságot és magabiztosságot sugall. Bemutatótermek és műtermek terén nem ritkák a belvárosban a tervező-társulások, az elmúlt években elmondható, hogy sorra nyíltak az olyan divatüzletek és intimebb han- gulatú showroomok, ahol a terve- zők nemcsak dolgoznak, hanem ve- vőkkel is találkoznak, és a vásárlókra szabhatják az egyes darabokat. Néhány éve alakult a Vörösmarty téren a Kepp showroom, ami a legtöbb műhellyel ellentétben nem egyetlen tervező vagy egy márka mögött álló tervezőcsapat otthona, hanem öt különböző alkotó közös műterme. Ugyanezzel a gondolattal nyitotta meg kapuit Budapest egyik kiemelkedő design műhelye, a Flatlab is. A The Garden Studio Tomcsányi Dóri divatterve- ző és Sikó Bálint webdizájner közös showroomja, amely, ahogy a neve is mutatja, leginkább egy kertre emlékeztető enteriőr megjelenítéseként értelmezhető. A showroomban talál- kozhatunk kortárs grafikusok, divattervezők, de akár bútortervezők munkáival is.

 

Flatlab kepek 02 640 nanushka

 

A divat és a design a stílus határán mindenképp találkozik

Budapest időközben észrevétlenül kijárta a divatiskolákat és megálmodta a legmodernebb enteriőröket. A jel- legzetes magyar virtust ötvöztük az európai trendekkel és irányokkal és elképesztő megoldások születtek. A belváros napról-napra ontja magából a stílus ihlette darabokat, legyen az akár építészeti, dekorációs, ruhaipari vagy design kategóriás termék. A divat pedig a nagyvilágot jelentő deszkákon egyensúlyoz és reményt keltő utat mutat a hazai enteriőr tervezés és design társadalom úttörőinek.

Mert jól tudjuk, a divat és a design valahol mindenképp találkozik, ha más nem a stílus jól kirajzolódó határain... 

 

Rapavi Kriszta

 

A PS Magazin cikkei a PS Magazin jóváhagyásával kerültek ki az oldalra. 

 

—

ps magazine 2011/4 

Posted on December 21

 

 

Kepernyofoto 2013-10-27 - 20.29.31 

Manapság már közel járunk ahhoz, hogy megállja a helyét a megállapítás: Budapest is ismert nagyváros, a turisták kedvelt célállomása! 

 

235ffefe4fc956f159993f7c3b14bd39 vertical-garden-replay-florence-01

 képek: pinterest

 

Az idők során lassan és néha észrevétlenül ugyan, de felzárkózunk a nagyok mögé. A folyamat ma még korántsem tekinthető lezártnak, és talán nem is leszünk sosem az élmezőnyben, mégis valami szemmel jól látha- tó fejlődés elindult és ha szerencsénk van, sodor minket is magával!

Lelkes trend- és divatszakértői szemmel tekintve városunkra megfigyelhetjük, hogy az egyes divatmárkák üzletei nem azonosak, nem követ- nek mind valamiféle láthatatlan vagy látható design-elvet. Nem úgy, mint a világban szinte minden befolyásos nagyvárosban fellelhető ún. flagship boltok, melyek mintegy kiemelkedve társaik közül hirdetik az egyediség és a kiváltság eszméjét. Jellem- zően a boltbelsők kialakításában, az adott brand szellemiségének bemu- tatásában élen járnak, a leggazdagabb és legmodernebb megoldásokkal felszereltek, és látványossági harcot vívnak egymással a trend magazinok hasábjain.

A divat store-ok trendszetterei ők, a trendek előfutárai, a városok extrái. Budapest belvárosában szinte egymást érik a központosított, európai design szerint megálmodott enteriőrök. Az Andrássy úti Replay Store, a Váci utcai Mango shop idén nyitották meg legújabb, vezető üzleteiket, de alig egy éve készült el Scotch & Soda Flagship Store, a Max Mara vagy a Tommy Hilfiger üzlet is, melyek színvonalukkal és különleges atmoszférá- jukkal messze kiemelkednek az átla- gos divatüzletek közül.

 

A flagship store főként arra szolgál, hogy élvezetet nyújtson a vásárlók- nak, informálja őket a kínálatról és a brand image-ről, és a lehető legszorosabb kapcsolatba lépjen a vásárlóközönséggel. Így itt a brand ima- ge a legfontosabb kommunikálan- dó tényező, megelőzve ezzel az ak- tuális trendet vagy kollekció-üzenetet. Furcsa mód, így a tudatos márkaépí- tés még az eladásközpontú gondolkodást is legyőzi ezeken a nagyvilági szigeteken.

Budapest pedig egyre csak szívja magába a fejlődést, az európait, az egyedit.

 

Az egyediség és a kiváltság pedig a luxusmárkák flagship boltjain keresztül így generálja napról-napra és sze- zonról-szezonra a változást fővárosunkban, a trendekben és talán ben- nünk is. Ha észrevesszük és nyitottak vagyunk rá...

Women’s Secret

 

A PS Magazin cikkei a PS Magazin jóváhagyásával kerültek ki az oldalra. 

—

ps magazine 2011/4

Posted on December 20

 

Kepernyofoto 2013-10-27 - 21.00.51

 

Balázst még azokból az időkből is- merem, amikor a nagyvilágból haza- térve elkezdte keresni valódi önma- gát, amikor önmegvalósítani és éne- kelni kezdett. Sok évvel ezelőtti első találkozásunkkor kék-fehér csíkos at- léta és egyszerű kék farmer volt raj- ta, és szinte túlcsordult belőle a lelke- sedés egy olyan életforma iránt, amit ma biztosan mondhatom, a legjob- bak között művel hazánkban. Azóta is barátok vagyunk, az interjú is bará- ti beszélgetésből született. 

szerző

 

Kepernyofoto 2013-10-27 - 21.01.15  Kepernyofoto 2013-10-27 - 21.01.30

 

Téged az emberek többnyire mint a Carbonfools énekesét ismernek, pedig emellett számtalan irányban törekszel az önmegvalósításra. Hogy látod, hosszú távon ez a nagyon konkrét beazonosítás a zenekarral előny vagy hátrány a számodra? 

”Sosem éreztem, hogy ez hátrány volna, az is én vagyok a mikrofonnal a kezemben, azok az én gondolataim a dalokban, az én szavaim. Ahogy a színpadon énekelek az nem egy szerep. Sokkal több annál. Persze folyamatosan dolgoznom kell rajta, hogy ezt bizonyítsam újra és újra a kételkedőknek, de valahogy ezzel sosem volt gondom.”

 

A Carbonfools mellett belevágtál másodmagaddal egy ruhamárka megtervezésébe is. Konkrétan részt veszel a kollekció kitalálásában, a darabok megalkotásában vagy inkább csak a márka menedzselésével foglalkozol?

”Én vagyok az art direktor, ami anynyit tesz, hogy én bólintok rá mindenre a legvégén. Részt veszek a tervezésben is, többnyire én találom ki a színeket, formákat. Emellett a márkát életre keltő történetek is az én fejemből pattannak ki, ami nagyon sokban befolyásolja a kollekció megítélését. Természetesen azok nélkül az emberek nélkül, akikkel együttműködök és akikben bízom nem tudnám kivitelezni az ötleteimet, így nagy felelősség hárul a társaimra is.”

 

Mitől lesz ’Fehér Balázs’ ez a kollekció, ez a márka?

”Létre szeretnék hozni egy saját világot, ahol a ruháim, a zeném, a klipek és a kisfilmek együtt keltik életre és teszik mások számára is láthatóvá a vízióimat. Ehhez pedig a divat is szükséges elem és fontos kifejezési forma, azt gondolom.”

 

Lesz egyszer márka maga a ’Fehér Balázs’ név?

”Ezt az idő majd eldönti. De mindent megteszek érte, ha engem kérdezel!”

 

A trendteremtés és a stílusteremtés manapság nagyon divatos elfoglaltság.

Mi az oka annak, hogy úgy érezted, a legkonkrétabb/legkézzelfoghatóbb/ legközérthetőbb önkifejezési formában is meg kell mutatnod magad? Lehet, hogy most először beálltál a sorba és elengedted a magasztos célokat és tartalmakat?

”Egyszerűen csak elkezdett érdekelni a dolog. Én mindig csak azt csinálom, amihez épp kedvem van. Ahhoz sosem volt, hogy leszálljak a földre (mosolyog). Ez viszont nem azt jelenti, hogy nem állok be bármilyen sorba, ha épp ez visz előre, a fontos csak az, hogy tetsszen az a sor!”

 

Mit gondolsz, mért van szüksége hazánknak/a világnak egy újabb, sokadik divatmárkára? Miben tudtok ti többek vagy különlegesebbek lenni, amivel saját piacot tudtok teremteni magatoknak?

”Bízom az ötleteimben, más választásom nincs. Nem csak egy újabb márka leszünk. Lesz mögöttünk valami, valakik. A többit majd a ruhákban elmondom...” 

 

Az új kollekció teljes titokban készül, gyakorlatilag még a tervek és az indíttatás is leleplezésre vár. A bevezető kollekció jövő év elején robban majd, vagyis ha a szimatunk nem csal vala- mi nagy dolog készül! A PS biztosan ott lesz az első pillanatokban és amint lehet, beszámolunk a fejleményekről! 

 

Rapavi Kriszta

 

 

 A PS Magazin cikkei a PS Magazin jóváhagyásával kerültek ki az oldalra.

 

—

ps magazine 2011/3

Posted on September 21.

IRÁNYMUTATÁS A TRENDVESZTŐBEN

AVAGY VALÓDINAK LENNI NAGYON TRENDI

 

Ma már nem elég szépnek és ápoltnak lenni! Trend a lelke mindennek! Néhány éve ki sem tudtunk lépni az utcára anélkül, hogy lépten-nyomon bele ne botlottunk volna szépségszalonokba, egymás után nyíltak a fodrászatok és szoláriumok, manikűrösök. Robbanásszerűen törtek be hazánkba az eu- rópai fashion márkák a kicsiktől a nagyokig, újratervezték a Váci utcát és a Fashion streetet, és soha sem látott hangsúlyt kapott az Andrássy út is, a maga „elérhetetlen” üzleteivel és kínálatával! 

 

Kepernyofoto 2013-10-27 - 20.51.48 Kepernyofoto 2013-10-27 - 20.52.12

képek: PS magazin

 

 

Brand-forradalom ment végbe!

Aztán eltelt néhány év, és megszoktuk, hogy ha olyan táskát szeretnénk lóbálni a karunkon, amelyről mindenki pontosan és megtéveszthetetlenül tudja milyen divatcéghez tartozik, akkor nem kell külföldre utaznunk érte, egyszerűen elérhető lett minden.

És akkor ott, a lehetőségek kapujának megnyílásakor megszületett egy új irány: az igényes trend, a tömegtől elvágyódó egyediség mozgalma. Az új trend pedig új megoldásokat követelt: az újságok és blogok megteltek a hazai, fiatal divattervezők kollekcióival, a nemzetközi multik kampányaikban előszeretettel kezdték használni az új kreációkat és megál- modóikat – a kultusz felkapta az em- bert, a nyers alkotót. Előtérbe kerültek a hand made alkotások, a limited edition kultusz-trend formája az egyszeri és nagyon kis számú sorozatok, és megjelent a hiba, mint különleges- ség és extravagancia! Az új trend izgalmát pedig csak fokozza, hogy bár már jócskán volt ideje kibontakozni, mégsem árasztotta el a várost szórólapokon és hirdetményeken, a tervezők nem költöztek be a butikokba és plázákba – vagyis nem váltak elérhetővé.

Egyes kultúr-magazinok oldalakat szentelnek az elképesztő kollekciókat és ötleteket megvalósító, valódi tehetségeknek, és minduntalan felmerül a kérdés: miért nem jön el az átütő változás? Miért nem vásárolunk való- di trendet? Az online térben egymást érik a divatcikkek a minőségi trendről, főként trendhez illő formában és oldalakon. Blogok, dizájnoldalak és stílus guide-ok születnek szinte min- den percben, mert van rá igény és van olvasóközönség. de akkor mi is történik a valóságban? Elolvassuk a valódi és minőségi trendet, majd elmegyünk és megvesszük a tömegtermékeket, miközben bőszen állítjuk, az egyediség és az újító szellem határozza meg mindennapjainkat?

Valójában pont ez van.

Csalunk, hogy valódik legyünk, de sokszor nem merjük tényleg vállalni.

Beszélünk róla, olvasunk róla és álmodunk vele – része az életünknek.

Olyan ez mint a művészfilmek kultusza...

...mindenki le van tőle nyűgözve, de valójában a legtöbben a főcímig jutottak. 

 

Rapavi Kriszta

 

 

A PS Magazin cikkei a PS Magazin jóváhagyásával kerültek ki az oldalra. 

 

— 

ps magazine 2011/3   

Posted on September 20. 

SZÍNPOMPÁS
ŐSZ
ÉS ÖNKIFEJEZÉS
 

Ahogy a nemzetközi trend minden évben kitűzi zászlóját a leghíresebb divatházak kollekcióira, éppúgy kerül évről-évre újabb designelem is az enteriőr stylistok terveibe és elképzeléseibe. A minimál stílust a tavalyi évben elsöprő erővel nőtte be a natural, amit idén meghökkentőre színeztek az extra színösszeállítások és merész anyagok együttes használatai. 

 

747ddd99ae1df3cb9cf0bdf3ac02a47d e9add0f3d4dad4437f406b43f2d6e9fe fa9b4460c000e262bc431b44a14cf374

képek: pinterest

 

Az évek óta divatos, elegáns és kicsit sem unalmas szürke árnyalatok idén a mára konzervatívvá vált fehér és fekete kiegészítők mellett vagány zöldeket, sárgát és pinket is kaptak. A metálos fémek így kerülhettek össze elképesztő megoldásokkal mind a falon, mind a drapériák körében. Az őszi és téli hónapok is a extravaganciát hangsúlyozzák, előkerülnek a férfias és kemény vonalak, melyek egyszerűségét a nyáron divatos neon színek kísérik.

Az újító megoldások térhódítása közben a jó hír az, hogy idén sem leszünk kötelesek a nemzetközi trendeknek megfelelően minden helyiségünket újraterveztetni, hiszen a következő idényben még az eddigieknél is erőssebben hódít majd az önkifejezés, a personal style – amely éppúgy beengedi lakásunkba az újító gondolatokat, mint a romantikus vagy klasszikus, természetközeli vagy letisztult megoldásokat és formákat. Az igazán egyedi terek kialakítása mellett ugyanis mindenkor elengedhetetlen a meghitt és ottho- nos hangulat megteremtése is, ehhez pedig főként személyes tárgyainkkal járulhatunk hozzá, melyek elmesélik ki vagyunk, bepillantást engednek saját ízlésünkbe és érdeklődési körünkbe – s közben megteremtik a vágyott és nagyon divatos design elemet: a personal style-t. Jótékony szalagtrend és vibráló színek a formatervezésben

A kettéhajtott szalagról évek óta a jótékonyságra asszociálunk, az utóbbi években főként a pink változat került fókuszba, mely a mellrák elleni küzdelem félreérthetetlen szimbóluma. A lehetséges színek és a forma azonban Nick Rawcliffe tervezőt is megihlette, amikor a Deadgood számára megalkotta a Ribbon Stool nevet viselő széket, mely a 2011-es év trend-színeiben pompázik.

Az eredeti modell aluminiumból készült, 2011 októberében mutatkozik majd be a londoni Design Event ne- vet viselő rendezvényen. A bemutatót követően műanyagból lesz majd elérhető a vásárlók számára, az eladásból származó összeg egy részét pedig jótékony szervezetek támogatására fordítják. 

Rapavi Kriszta

 

A PS Magazin cikkei a PS Magazin jóváhagyásával kerültek ki az oldalra. 

Copyright © 2013. All Rights Reserved.

Joomla template created by GG.